Εκδρομές

Εντυπωσιασμένοι οι μαθητές του Αυλωναρίου & της Χαλκίδας από την Πράγα

07 Μαρτίου 2015
Εκπαιδευτική επίσκεψη σε Τσεχία και Γερμανία πραγματοποίησε το Γυμνάσιο Αυλωναρίου σε συνεργασία με το ΓΕΛ Αυλωναρίου και το 1ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας στο θεματικό πεδίο «Νεανική Επιχειρηματική Καινοτομία ? E-business & Τουρισμός». Ειδικότερα, ερεύνησαν τις κάτωθι θεματικές ενότητες: (α) Ο τουρισμός δια μέσου των αιώνων, (β) Μορφές τουρισμού, (γ) Μορφωτική/Γνωστική διάσταση του τουρισμού, (δ) Οικονομική διάσταση του τουρισμού, (ε) Επιχειρήσεις χαμηλού κόστους εκκίνησης (e-business). Στο ταξίδι συμμετείχαν συνολικά 52 μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις και των τριών σχολείων και τους συνόδευσαν η συντονίστρια του προγράμματος κ. Ρούλα Κεχρή και οι τέσσερις συμμετέχουσες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικοί, κ.κ. Κατερίνα Κοτρόζου, Όλγα Παπαναγνώστου, Λουίζα Παπάντου και Κλειώ Χρυσανθοπούλου. Η εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε το διάστημα 7/3-11/3/2015 στην Πράγα (Τσεχία) και στη Δρέσδη (Γερμανία) και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν σημαντικές εμπειρίες που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στο πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας που αναπτύσσουν στο σχολείο τους. Αναλυτικότερα: Ι. Συναντήθηκαν και συζήτησαν με τον κ. Βασίλη Λάζαρη, συνιδιοκτήτη της επιχείρησης Lazaris Travel Services, που ιδρύθηκε το 1984 στην Ιθάκη και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Πράγα και το 2004 άνοιξε παράρτημα στην Αθήνα. Η εν λόγω εταιρεία απευθύνεται στους επαγγελματίες του τουρισμού (χονδρική) σε Τσεχία, Ελλάδα και Ευρώπη και ο κ. Λάζαρης εξήγησε στους μαθητές πώς ξεκινά μια επιχείρηση τοπικά και αναπτύσσεται διεθνώς, γιατί είναι ελκυστικός προορισμός η Τσεχία, τι χρειάζεται να βελτιώσει στον τουρισμό η Ελλάδα κ.ά. ΙΙ. Γνώρισαν και υπέβαλαν ερωτήσεις στον κ. Πετρ Τζίσκρα, συνιδρυτή και συνιδιοκτήτη της εταιρείας «We deliver taste» μαζί τους κ.κ. Παύλο Γεωργιάδη και Νικόλα Ρομπέκι. Η εταιρεία τους έχει έδρα την Τσεχία («?μια και βρίσκεται σε σημείο που δίνει πρόσβαση σε νέες αγορές. Επίσης, η Τσεχία παρέχει τολμηρές φορολογικές διευκολύνσεις για νέες μικρές επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο ως κάποιο συγκεκριμένο ποσό?») και πρόσφατα διακρίθηκε σε διεθνή διαγωνισμό για νέους επιχειρηματίες, στη Σουηδία. Η συζήτηση έγινε στα αγγλικά και ο κ. Τζίσκρα εντυπωσιάστηκε από την ευχέρεια των μαθητών όπως επίσης από την ωριμότητα και το πλήθος των ερωτήσεών τους. ΙΙΙ. Επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο της Πράγας, το οποίο ιδρύθηκε το 1348 από τον Κάρολο ΙV, είναι από τα παλαιότερα πανεπιστήμια στον κόσμο και αποτελείται από 17 τμήματα. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ξεναγήθηκαν στους χώρους του Πανεπιστημίου και στο «έξυπνο κτίριο» της βιβλιοθήκης του Πολυτεχνείου, από τους εκεί Καθηγητές κ. Τασούλα Ζησάκη και κ. Robin Healey. ΙV. Επίσης, η κ. Ζησάκη συνομίλησε με τους μαθητές και με την ιδιότητα της Προέδρου της Ελληνικής Κοινότητας Πράγας αναλύοντας θέματα προσφυγιάς, μειονοτήτων, πολιτισμικής ταυτότητας, παιδείας κλπ. V. Επιπλέον, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν σημαντικούς παράγοντες της ραγδαίας τουριστικής ανάπτυξης της Πράγας, να επισκεφθούν την Καστρούπολη, να κάνουν κρουαζιέρα στο Μολδάβα, να περιηγηθούν στο γεμάτο αξιοθέατα, τεράστιο ιστορικό κέντρο της πόλης, να εντυπωσιαστούν από το Μουσείο κέρινων ομοιωμάτων και να απολαύσουν μια μουσικο-χορευτική παράσταση Μαύρου Θεάτρου. Τέλος, πραγματοποίησαν ημερήσια επίσκεψη στη Γερμανία και αφού διέσχισαν την κοιλάδα του Έλβα έφθασαν στη Δρέσδη. Ο βομβαρδισμός της και η ολοσχερής καταστροφή της κατά το Β? Παγκ. Πόλεμο άλλαξε ριζικά το πρόσωπο της πόλης, η οποία στη συνέχεια έγινε σημαντικό βιομηχανικό κέντρο στη σοσιαλιστική Ανατολική Γερμανία με μεγάλη ερευνητική υποδομή. Παρά τη συνολική καταστροφή του κέντρου της πόλης, πολλές περιοχές της έχουν αποκατασταθεί ενώ το 2004 η UNESCO ανακήρυξε τη Δρέσδη και το τμήμα της κοιλάδας του ποταμού Έλβα ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Κλείνοντας, τα συνεργαζόμενα σχολεία θα ήθελαν να ευχαριστήσουν την Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας και προσωπικά τον κ. Φάνη Σπανό για τα αναμνηστικά δώρα που παραχώρησε για τις εκπαιδευτικές συναντήσεις στην Τσεχία όπως επίσης το ΚΕΣΥΠ Ν. Ευβοίας για την υποστήριξη καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος. Το τοπικό δίκτυο συνεργαζόμενων σχολείων αναπτύσσει προγράμματα με την ακόλουθη παραπλήσια θεματολογία: ? Γυμνάσιο Αυλωναρίου: «Δημιουργία Site: Γαστρονομικός Τουρισμός & Διάθεση Τοπικών Εδεσμάτων περιοχής Δήμου Κύμης-Αλιβερίου» ? ΓΕΛ Αυλωναρίου: «Δημιουργία Site: Εκπαιδευτικός Τουρισμός σε περιοχή του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου» ? 1ο Γυμνάσιο Χαλκίδας: «Δημιουργία Site: Τουρισμός Περιπέτειας σε περιοχές των Δήμων Χαλκίδας & Διρφύων-Μεσσαπίων».

Αξιολόγηση

Εμφάνιση Αποτελεσμάτων